آموزش بورس

سرمایه گذاری در بورس | معاملات الگوریتمی با استفاده از هوش مصنوعی | نرم افزار بورس

آموزش بورس

سرمایه گذاری در بورس | معاملات الگوریتمی با استفاده از هوش مصنوعی | نرم افزار بورس

چهارشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۸، ۰۳:۱۶ ب.ظ

برای سرمایه گذاری در بورس از کجا شروع کنم؟

سرمایه گذاری در بورس

برای سرمایه گذاری در بورس باید روش صحیح معامله گری را یاد بگیریم. با آموزش بورس می توانیم سهام شرکت های خصوصی و دولتی را خرید و فروش کنیم. بورس در واقع یک کلمه فرانسوی بوده و در لغت به معنی کیف پول می باشد اما معنایی فراتر از کیف پول دارد. بورس از مهمترین نهاد های اقتصادی هر کشوری است. برای سرمایه گذاری در بورس ابتدا باید در کلاس های آموزش بورس شرکت کنید.

در این کلاس ها می توانید با مفاهیم پایه ای بورس و تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی آشنا شوید. آموزش این موارد اولین قدم برای سرمایه گذاری در بورس می باشد. به یاد داشته باشید اگر می خواهید به طور مداوم در بازار بورس معامله کنید و با کنترل ریسک معاملات سود ده انجام دهید بایستی با تمامی مفاهیم عملی و مهم در بورس آشنا باشید. بازار بورس برای تازه کارها مکان پر هیجانی است. ممکن است بدون داشتن اطلاعات و تجربه کافی نیز در همان وهله اول به مقداری سود برسید.  

اما به یاد داشته باشید در این بازار هر چیزی ممکن است و در حقیقت بازار احتمالات است. بنابراین این بازار شوخی بردار نیست و اگر صرفا جهت سرگرمی در بازار بورس معامله گری می کنید بهتر است آن را کنار بگذارید. اما اگر در تصمیم خود جدی هستید و علاقه دارید یک معامله گر حرفه ای شوید به توصیه های زیر عمل کنید و قدم به قدم با روش های سرمایه گذاری در بورس آشنا شوید.

کد بورس چیست؟

برای سرمایه گذاری در بورس باید یک کد معاملاتی داشته باشید. کد معاملاتی به عنوان معرف شما در بازار بورس است. در واقع کد بورسی مانند کد ملی افراد منحصر به فرد می باشد. با داشتن کد بورسی می توانید یا با مراجعه به کارگزاری یا هم از به طور آنلاین معامله گری کنید. برای دریافت کد بورسی باید از طریق یکی از کارگزاری های فعال در شهر خود اقدام کنید. البته برخی از کارگزاری ها به صورت آنلاین نیز ثبت نام می کنند.

ثبت نام در سجام برای سرمایه گذاری در بورس

در ایران برای ایجاد امنیت بیشتر در بازار های مالی بایستی بعد از دریافت کد بورسی یا معاملاتی در سامانه سجام نیز ثبت نام کنید. سامانه سجام برای احراز هویت معامله گران صورت می گیرد. بعد از یکبار احراز هویت در سامانه سجام می توانید در تمام بازار مالی اقدام به سرمایه گذاری کنید.

برای سرمایه گذاری در بورس از کجا شروع کنم؟

سوالی که امروزه بیشتر افراد جامعه ما با آن روبرو هستند "برای سرمایه گذاری در بورس از کجا شروع کنم؟"

با وجود تحریم ها و مشکلات اقتصادی پیش آمده تبلیغات زیادی جهت معامله گری بورس انجام می گیرد. و مردم اولین کاری که میکنند ثبت نام در یک کارگزار و شروع به معامله گری است. آنها از طریق سیگنال هایی که دوستان و اقوام معرفی می کنند و یا سهامی را که در کانال های تلگرام معرفی می شود اقدام به خرید و سرمایه گذاری در بورس می کنند.

این روز ها حتما در هر کجا که باشید بحث بورس و سهام داغ است. توصیه می شود غافل نشویم اگر زمان کافی برای یادگیری روش های معامله گری را ندارید پس به این راحتی سهام های معرفی شده از طرف هر فرد یا کانال مجازی را سریعا خریداری نکنید. ابتدا در مورد سهام خریداری شده از طریق یک مشاور مطمئن تحقیق کنید و سپس اقدام به خرید و فروش نمایید.

سرمایه گذاری در بورس

کلاس های آموزش بورس و سرمایه گذاری در بورس

شرکت در کلاس آموزش بورس برای افرادی که می خواهند خودشان به طور مستقل در بورس معامله گری کنند شدیدا توصیه می شود. آموزش بورس اهمیت زیادی در اقتصاد کشور خواهد داشت و از مهمترین فاکتور های اقتصاد در کشور است. با ثبت نام در کلاس های آموزش بورس می توانید شرکت های سود ده را شناسایی کنید و با خرید سهام آنها در زمان مناسب به سود برسید. کلاس های تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال از ابتدایی ترین بحث های سرمایه گذاری در بورس است.

تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال

سرمایه گذاری در بورس با آموزش تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال شروع می شود. تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال دو روش متفاوت برای تحلیل گری است. تحلیلگران بنیادی از طریق اخبار و داده های مالی اقدام به بررسی سهم ها می کنند.

تحلیلگران تکنیکال فقط از طریق قیمت، اندیکاتور های تکنیکال و نمودار های سهام اقدام به معامله گری می کنند. نمودار ها و خط روند بر اساس اعداد و ارقام شکل می گیرند و از مهمترین ابزارهای تحلیل تکنیکال هستند. در هر دو روش هدف یکسان است ولی توصیه می شود در تحلیل سهام از هر دو روش استفاده شود.

سرمایه گذاری در بورس

مدیریت سرمایه و کنترل ریسک

سرمایه گذاری در بورس تنها به تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی ختم نمی شود. برای موفقیت در بورس لازم است تا با نحوه مدیریت سرمایه و کنترل ریسک آشنا باشید. مدیریت سرمایه به شما کمک می کند تا با کاهش ریسک میزان موفقیت تان را افزایش دهید. کنترل ریسک توصیه می کند تا فقط بر روی یک مقدار مشخص از سرمایه تان مثلا "یک درصد" ریسک کنید.

روانشناسی بازار

یکی از لازمه های سرمایه گذاری در بورس مطالعه کتاب های روانشناسی در بازار بورس است. چنانچه می دانید تمامی نمودار ها بر اساس رفتار معامله گران شکل می گیرند. بنابراین با تحلیل رفتار خود و بازار اقدام به معامله گری کنید. برخی از معامله گران ریسک گریز و برخی ریسک پذیر هستند. بنابراین پس از شناخت رفتار خود برنامه معاملاتی تان را تنظیم کنید.

سرمایه گذاری در بورس

معاملات الگوریتمی و دوره های کوچینگ برای سرمایه گذاری در بورس

معاملات الگوریتمی بر اساس هوش مصنوعی و اکسپرت نویسی انجام می شود. شما با طراحی یک استراتژی معاملاتی از طریق زبان برنامه نویسی می توانید خرید و فروش کنید. در اینجا یک ربات به جای شما معامله می کند. شاید معامله تمام موقعیت های مناسب دور از توان انسان باشد و یک فرد به طور دستی قادر به تحلیل تمام سهام ها و رویت نمودار ها نیست.

معاملات الگوریتمی با استفاده از به روز ترین روش های معاملاتی به شما کمک می کند تا به یک سود مستمر در بازار های مالی دست یابید. دوره کوچینگ شرکت مهد سرمایه برای اولین بار در ایران کلاس های آموزش بورس الگو تریدینگ را برگزار می کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۹/۱۳
mehdi safaei

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی