آموزش بورس

سرمایه گذاری در بورس | معاملات الگوریتمی با استفاده از هوش مصنوعی | نرم افزار بورس

آموزش بورس

سرمایه گذاری در بورس | معاملات الگوریتمی با استفاده از هوش مصنوعی | نرم افزار بورس

چهارشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۰۹ ق.ظ

چگونه سرمایه گذاری موفق داشته باشیم؟

چگونه سرمایه گذاری موفق داشته باشیم؟

سرمایه گذاری موفق نیازمند رعایت تعدادی قوانین و اصول است و هر کس از این قوانین پیروی کند می تواند به یک سرمایه گذار موفق تبدیل شود. البته بهتر است یادآور شویم سرمایه گذاری موفق بدون عیب و نقص غیرممکن است. آموزش بورس و مطالعه بازار تنها به شما کمک می کند تا با مدیریت سرمایه و کنترل ریسک میزان موفقیت خود را افزایش دهید. هر سرمایه گذاری موفق باید هر سال توان تحمل حداقل 10 درصد ضرر و شکست در بازار بورس را داشته باشد.

مثل هر چیز دیگری خوب و بد را با هم و در کنار هم پذیرا باشید. یک نزول ناگهانی در بازار بورس می تواند زمینه ای برای یادگیری از اشتباهات سرمایه گذاری باشد تا در طولانی مدت منجر به اشتباهات خیلی بزرگ در برنامه معاملاتی تان نگردد. بازار بورس اخیرا به محلی بی ثبات تبدیل شده است و این منجر به ایجاد عادت های بد سرمایه گذاری می شود.

دو بخش اصلی برای سرمایه گذاری در بورس وجود دارد: بازده سرمایه و رفتار سرمایه گذار. شما فقط می توانید یکی از این دو مورد را کنترل کنید و آن رفتار شماست.
در این مقاله چند مبنای سرمایه گذاری موفق را با شما به اشتراک می گذاریم. برخی از آنها بسیار ساده اند و اغلب مورد غفلت و چشم پوشی قرار می گیرند.

1-به خاطر پیچیده کردن کارها امتیاز خاصی نخواهید گرفت

سرمایه گذاری موفق به معنی پیچیده کردن کارها نیست. من یک مشتری داشتم که در همه جا 50 اکانت داشت. هر موقع که پول اضافی بدست می آورد یک حساب باز می کرد. مشکل اینجا بود او در همه حساب هایش یک سهم مشخص را می خرید. یک پرتفوی مدیریت شده و متنوع به آسانی حفظ و نگهداری می شود. او فکر می کرد به کارهایش تنوع بخشیده است، در حالی که فقط زندگی خود را دشوار کرده بود.

2-اهمیتی ندارد اگر هر روز به پرتفوی خود نگاهی بیاندازید.

سرمایه گذاری موفق با بررسی کردن هر روز پرتفوی معاملاتی به دست نمی آید. مشتری دیگری هر روز پرتفوی خود را از طریق گوشی آیفون خود بررسی می کند. این کار در واقع اتلاف وقت است. تنها نتیجه این بررسی های پی در پی کاهش امید و درآمد در طولانی مدت است. صعودی و نزولی بودن بازار امری کاملا طبیعی است و باید منتظر ماند.

چگونه سرمایه گذاری موفق داشته باشیم؟

3-سرمایه گذاری موفق با تغییر حقایقی در مورد خود، پرتفوی خود را نیز تغییر می دهد.

سرمایه گذاری موفق نیازمند تغییر در پرتفوی معاملاتی با ایجاد تغییر در وضعیت زندگی سرمایه گذار است. شاید بازنشسته شده باشید یا مقداری پول اضافی برای اهداف مالی جدید داشته باشید. از ایجاد تغییرات بزرگ در پرتفوی خود بر اساس خبر های جدید و داغ و یا خبرهایی که در جشن ها می شنوید، دست بردارید. بدون هیچ دلیل خاصی لازم نیست مدام مکان و موقعیت خود را تغییر دهید.

4-جواب بسیاری از سوال های مالی "بستگی دارد" و "من نمی دانم" است.

اگر به دنبال سرمایه گذاری موفق هستید مطمئنا سوالات زیادی در این مورد از شما پرسیده خواهد شد. سوالی که بیشتر پرسیده می شود این است " آیا کار A را انجام بدهم یا کار B را؟" بستگی دارد. می توانیم با کمترین اطلاعات بهترین پاسخ ها را بدهیم. از طرفی دیگر، من هیچ نوع برنامه ریز برجسته مالی روانی را نمی شناسم.

وقتی بازار بورس به طور سنتی به روند صعودی خود ادامه می دهد نمی دانم بازار سهام دقیقا امروز چه واکنشی خواهد داد یا در ماه آینده چطور خواهد بود. من هیچ اطلاعی راجع به این سوال ها ندارم در واقع هیچ کس دیگری نیز چنین اطلاعاتی ندارند. اما کاری که ما می توانیم انجام دهیم این است که به شما کمک کنیم تا یک برنامه معاملاتی بسازید و به اهداف مالی خود برسید.

5-بازار به سمت بالا حرکت می کند، بازار به سمت پایین حرکت می کند و ما به طور منظم با رکود های اقتصادی مواجه خواهیم بود.

سرمایه گذاری موفق در بورس در نتیجه عمل کردن به قوانین و اصول بیان شده به دست می آید. همیشه زمستان از راه می رسد و دما کاهش می یابد در نهایت هر چیزی دوباره شروع به گرم شدن می کند. درست شبیه دمای هوا، بازار نیز در حال نوسان است. اگر سرمایه گذاری های شما با سرعت بیش از حد ممکن حرکت کنند، یک پرتفوی متعادل را تصور کنید اما تمام موقعیت های بازار را یکجا از بین نبرید.

چگونه سرمایه گذاری موفق داشته باشیم؟

6-بازار بیشتر از هر مهارت دیگری صبر و تحمل می خواهد.

برای سرمایه گذاری موفق در بازار بورس باید صبر و تحمل زیادی داشته باشید. آموزش بورس تنها به یادگیری تحلیل تکنیکال و بنیادی و دیگر قوانین معاملاتی ختم نمی شود. با گذر زمان  با تجربه تر خواهید شد و شناخت کافی از خود و بازار به دست خواهید آورد. اعتراف میکنم آسمان در طی نزول بازار در سال های 2008 تا 2009 فروریخت بسیاری از مردمی که آن زمان از بازار خارج شدند هنوز هم به بازار برنگشته اند. فقط معدود کسانی صبر و تحمل داشتند و به خرید خود در دوران رکود ادامه دادند و امتیاز های بزرگی را بدست آوردند. آیا می دانید بازار از زمان رکود خود نزدیک سه برابر رشد داشته است؟

7-برای سرمایه گذاری موفق شانس و مهارت چیز یکسانی نیستند.

برای سرمایه گذاری در بورس بهتر است بدانید مهارت و شانس چیز یکسانی نیستند. آیا شنیده اید "حتی یک ساعت شکسته در روز دو بار زمان صحیح را نشان می دهد"؟ وقتی بازار مانند سالهای گذشته عملکرد خوبی از خود نشان می دهد، آسان است تا فکر کنید آیا سرمایه گذاری موفق کار راحتی است یا شما در آن مهارت زیادی دارید.

چگونه سرمایه گذاری موفق داشته باشیم؟

8-سرمایه گذاری موفق نیازمند یک پرتفوی متنوع است.

اگر هرچیزی از هر نظری عالی به نظر برسد احتمالا پرتفوی شما از تنوع کافی برخوردار نیست. بخش های مختلف از دنیا و قسمت های متفاوت از اقتصاد در زمان ها مختلفی عملکرد خوبی خواهند داشت. در سرمایه گذاری موفق شما دوست دارید در قیمت های پایین بخرید و در قیمت های بالاتر بفروشید.

9-مانند استایل های مد فکر کنید.

به روزترین مد در سال گذشته احتمالا امسال از مد افتاده باشد. در مورد پول خود باهوش باشید. در سرمایه گذاری موفق به پرتفوی متنوع خود مانند یک کمد لباسی فکر کنید که هر سال لباس های خود را سال به سال در آن نگه می دارید.

 

لینک منبع : forbes.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی