آموزش بورس

سرمایه گذاری در بورس | معاملات الگوریتمی با استفاده از هوش مصنوعی | نرم افزار بورس

آموزش بورس

سرمایه گذاری در بورس | معاملات الگوریتمی با استفاده از هوش مصنوعی | نرم افزار بورس

چهارشنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۸، ۰۲:۲۵ ب.ظ

الگوتریدینگ یا معاملات الگوریتمی چیست؟

الگو تریدینگ

چگونه الگوریتم ها بر بازار مالی اثر می گذارند؟

الگوتریدینگ به عنوان یک واقعیت جدید به طور فزاینده ای در دنیای مالی وجود دارد، و بنابراین باید توسط سازمان های موجود در این بازار درک شود. در این مقاله شما دقیقا خواهید دانست الگوتریدینگ چیست و چگونه می تواند بر تجارت شما تاثیر بگذارد. همچنین خواهید دانست که چرا توسعه یا اتخاذ الگوریتم در شرکت شما مهم است. 

الگوتریدینگ چیست و چگونه کار می کند؟

ما می توانیم الگوتریدینگ را به عنوان "معاملات الگوریتمی" توصیف کنیم، استفاده از یک سیستم معاملاتی که تصمیم گیری در مورد معاملات را در بازارهای مالی با استفاده از ابزارهای پیشرفته ریاضی تسهیل می کند. در این نوع از عملکرد فناورانه، نیاز به مداخله ی اپراتور انسانی به حداقل می رسد، و بنابراین تصمیم گیری بسیار سریع است. این اجازه را می دهد تا سیستم از هر فرصتی برای سودآوری که در بازار وجود دارد استفاده کند و این عمل مدت ها قبل از آنکه تحلیلگر بتواند آن را شناسایی کند اتفاق میافتد. 

همان طور که سرمایه گذاران بزرگ نهادی با استفاده از استراتژی معاملاتی خود با حجم عظیمی از سهام سروکار دارند،آن ها بیش ترین استفاده را از الگوتریدینک می کنند. شایان ذکر است که یک الگوریتم مجموعه ای از قوانین تعریف شده برای انجام یک فرآیند معین است. بنابراین الگوتریدینگ از برنامه های رایانه ای برای تجارت با سرعت و حجم بالا بر اساس معیارهای از پیش تعریف شده ی مختلف مانند قیمت سهام و شرایط خاص بازار استفاده می کند. 

به عنوان مثال یک معامله گر ممکن است با استفاده از الگوتریدینگ برای انجام سریع سفارشات ،هنگامی که یک سهام خاص به یک مقدار معین برسد یا پایین تر از یک قیمت مشخص بیاید، اقدام کند. این الگوریتم همچنین می تواند بر اساس شرایط ، چند سهام را برای فروش یا خرید تعیین کند. پس از عملی شدن برنامه ،مدیران اجرایی می توانند عقب بنشینند واستراحت کنند چرا که داد و ستد به طور خودکار توسط ربات معاملاتی در شرایط از پیش تعریف شده انجام می شود. 

معاملات الگوریتمی

مزایای الگوتریدینک برای بازارهای مالی چیست؟

با بررسی جزئیات مزایایی که الگوتریدینگ به مؤسسات مالی ارائه می دهد،ما اتوماسیون روند معاملات را به عنوان یک دارایی عالی در اختیار داریم. با فراگیری مناسب در زمینه ی آموزش بورس و استفاده از راه حل های الگوتریدینگ می توان اطمینان حاصل کرد که سفارشات در آنچه در شرایط بهینه ی خرید و یا بهینه ی فروش در نظر گرفته شده است، انجام می شود. 
با سفارشات فوری ،سرمایه گذاران می توانند اطمینان حاصل کنند که فرصت های خوب را از دست نخواهند داد. در مقابل سفارشات دستی سرعت معاملات الگوریتمی را ندارند. 
به علاوه از آنجا که همه چیز به طور خودکار توسط رایانه انجام می شود، خطای انسانی عملاً از معامله خارج می شود (با فرض اینکه الگوریتم به درستی توسعه یافته و برنامه ریزی شده باشد). 

علاوه بر این، الگوتریدینگ معمولا هزینه معاملات را محدود یا کاهش می دهد،به سرمایه گذاران این امکان را می دهد که سود بیش تری را نیز حفظ کنند. 
سرانجام ،الگوتریدینگ خطرات اقدام بر اساس احساسات را به جای منطق که یکی از عمده ترین مشکلات سرمایه گذاران است، از بین می برد. 

خطرات موجود در الگوتریدینگ

این مهم است که بدانید یکی از مضرات احتمالی در الگوتریدینگ این است که یک خطای ساده می تواند به سرعت تشدید شود و در نتیجه ضررهای گزافی حاصل شود. و این مسئله ای است برای اپراتور مالی که یک ارتباط نامناسب می تواند منجر به از دست دادن پول در یک تراکنش شود، و همین طور اگر کسی الگوریتم معیوب داشته باشد، نتایج می تواند فاجعه بار باشد. بنابراین لازم است یک آموزش پیشرفته بورس را در برنامه ی کاری خود داشته باشیم تا از این خطرات جلوگیری شود. 

یک الگوریتم واحد می تواند صدها تراکنش را در عرض چند ثانیه انجام دهد و اگر اشتباهی پیش بیاید میلیون ها دلار در همان زمان از دست می رود. بنابراین ضروری است که الگوریتم های برنامه ریزی شده 100% مطمئن باشند، امنیت کلی داده ها را تضمین کنند و همچنین از به هدر رفتن سرمایه ها جلوگیری کنند. 

معاملات الگوریتمی

استفاده از DATA DRIVEN  برای بهره برداری از مزایای الگوتریدینگ چقدر مهم است. 

نکته اساسی برای شرکت های بازار مالی که می خواهند راه حل ها و فرآیندهای مبتنی بر الگوتریدینگ را اتخاذ کنند توسعه ی  استفاده ازDATA DRIVEN  یا داده محور بودن، است. 

داده محور(DATA DRIVEN) بودن استفاده از داده در انواع فرآیندهای تجاری به روشی منظم و مستمر است، به طوری که به آن مدیریت داده محور نیز گفته می شود. 
شرکت هایی که به صورت قوی داده محور هستند و از هوش مصنوعی در معاملات به صورت صحیح استفاده می کنند برای تسهیل در دریافت اطلاعات مورد نیاز از کارمندان ،فرآیندها و عملیاتی را ایجاد می کنند،آن ها همچنین در مورد محدودیت های دسترسی و روش های نظارت شفاف هستند. این امر به تکنیک های کامل تر منجر می شود همان طور که در الگوتریدینگ وجود دارد. 

در شرکت های داده محور تیم ها بهتر قادر به جستجوی داده ها برای تنظیم استراتژی ها و اهداف هستند و می توانند در تحلیل و اندازه گیری فرآیندها ، پروژه ها و نتایج نقش مؤثری ایفا کنند. 

در ابنجا دو روش بسیار مفید برای توسعه ی داده محوری وجود دارد که راه را برای استفاده کارآمد از راه حل ها و خدمات الگوتریدینگ فراهم می کند :

تاثیر علوم داده (DATA SCIENCE) در الگوتریدینگ

برای توسعه و اجرای الگوتریدینگ که واقعا در تجارت تفاوت هایی را ایجاد می کند،سرمایه گذاری در فراگیری علوم داده می تواند جالب باشد. علوم داده در تجارت به مطالعه ی مواردی می پردازد، از قبیل اینکه اطلاعات از کجا نشأت گرفته اند، چه چیزی را نمایندگی می کنند، و چگونه می توانند در ایجاد استراتژی های تجاری به یک منبع ارزشمند تبدیل شوند. 

تجارت هایی که دارای استراتژی خوبی در علوم داده هستند، مجهز به ابزارهای ارائه دهنده ی خدمات تخصصی و پرسنل آماده به کار برای استخراج حجم زیادی از داده های ساختاری یا بدون ساختار هستند. به این ترتیب می توان استانداردها را شناسایی، پیش بینی، هزینه ها را کنترل، کارایی را افزایش، فرصت های جدید بازار را شناسایی، و پتانسیل رقابتی خود را افزایش داد. 

الگو تریدینگ

تاثیر طراحی فکر(DESIGN THINKING) در الگوتریدینگ

طراحی تفکر یک رویکرد ساختاری برای نوآوری است. انسان به عنوان یک موجود زنده دارای تمرکز و قدرت خلاقیت است و به دنبال ایجاد راه حل هایی برای رونق بخشیدن به تجارت در جهت هم تراز کردن آرزوها و نیازها می باشد. 

با روش طراحی فکر می توان ذهنیت داده محور بودن را بیدار کرد، یعنی ذهنیت سنتی را به یک اقدام استراتژیک و داده محور تغییر می دهد. با استفاده از این رویکرد می توان راه حل ها را مؤثرتر و سریعتر و پروژه های الگوتریدینگ را ایده آل کرد. با توجه به توسعه ی سیستم های الگوتریدینگ ، DESIGN THINKING راه حل های کارآمد و کاربر محور را ارائه می دهد به طوری که نتایج ملموس باشد. 

نتیجه گیری 

همان طور که مشاهده کردید الگوتریدینگ یک انقلاب واقعی در بازار مالی است. این رویکرد جدید و مجموعه ابزارها و رویه هایی که حول آن ها می چرخد ،باعث افزایش داد و ستد و افزایش بازده سازمان ها می شود. اما شما باید آمادگی استفاده از آن را داشته باشید به طوری که نیازمند دانش ، سرمایه گذاری روی ابزارها و پرسنل متخصص می باشد. 


لینک منبع: 
https://www.mjvinnovation.com/blog/algo-trading/ 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۲۵
mehdi safaei

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی