آموزش بورس

سرمایه گذاری در بورس | معاملات الگوریتمی با استفاده از هوش مصنوعی | نرم افزار بورس

آموزش بورس

سرمایه گذاری در بورس | معاملات الگوریتمی با استفاده از هوش مصنوعی | نرم افزار بورس

سه شنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۳:۵۵ ب.ظ

9 نکته مفید مربوط به معاملات بازار بورس بین الملل

بازار بورس بین الملل

9 نکته مفید مربوط به معاملات بازار بورس بین الملل

بهترین معامله گران بازار بین الملل بعد گذراندن آموزش بورس و از طریق تمرین و تمرکز مهارتهای خوب خود را بدست آورده اند و البته آنان نظم و انضباط خاصی را در پیش می گیرند . همچنین آنها بطور مداوم تجزیه و تحلیل بازاربورس را انجام می دهند تا ببینند با این کار ، معاملات آنها را به کدام سمت هدایت می شود و همچنین باعث جلوگیری ازحرص و طمع و یا ترس نیز در معاملات خود می شود . این مهارتی است که معامله گران بازار بین الملل باید به آن برسند و از آن استفاده نمایند.

1- اهداف و نوع معامله را تعریف کنید.

قبل از هر مسافرتی ابتدا باید مقصد خود را مشخص کنید و بعد از تعین مقصد مسیر حرکتی خودتون را مشخص کرده و محل استراحت خود را تعیین کنید .
در نتیجه پس باید برنامه و اهداف مشخص شده سفرتان را در ذهن خود داشته باشد.
این موضوع برای بازار بین المللی نیز صدق میکند و باید اهدافی مشخص و از پیش تعریف شده ای برای معاملات خود داشته باشید و سپس بعد از اطمینان به روش معاملاتی خود باید از اینکه شما را به هدفتان برساند اطمینان کامل پیدا کنید . هدف اصلی در این بازار کسب سود با کمترین ضرر است که یکی از روش های دسترسی به آن ایجاد سبد سهام معاملاتی است .
هر سبد سهام معاملاتی از یک نوع سود آوری و ریسک خاصی برخوردار است که در مقابل سبد های دیگر متفاوت است و برای موفقیت بیشتر نیاز است که دائم آن را بازنگری و بروزرسانی کنید .
برای مثال ، استرس این را دارید که اگر در شب معامله باز را داشته باشید و نمی توانید آن را رها کنید و با خیال راحت بخوابید ، بنابراین شما برای انجام معاملات خود روز را انتخاب خواهید کرد . و یا اینکه شاید با خو فکر کرده باشید که در یک بازه زمانی از ماه در این بازار می توانید سود بیشتری بدست آورید ، بنابراین زمان معاملات خود را افزایش می دهید .
این موضوع مهم است که رفتار شخصیت خود را در مقابل رفتار بازار بشناسید و بدانید که چگونه عمل می کند . عدم شناخت کامل منجر به استرس ، رفتار های لحظه ای و در نهایت ضرر خواهد شد .

2- بهترین کارگزار(بروکر) و بستر معاملات

انتخاب یک کارگزار خوب و معتبر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید برای پیدا کردن آن کمی وقت صرف کرد . هر کارگزاری یک نوع سیاست برای سرمایه گذاری شما در نظر دارد که شما باید برای وارد شدن به بازار آن را بدانید .
همچنین دقت داشته باشید که کارگزار بورس مد نظر شما ، باید بستر معاملاتی خوبی را برای معاملات شما روی پلتفرم معاملاتی خود ارئه دهد . برای مثال شما می خواهید سهمی را تحلیل کنید و این کار را با اندیکاتور فیبوناچی می خواهید انجام دهید ، باید کارگزاری شما این امکان را به شما بدهد که روی پلتفرم معاملاتی خود بتوانید این اندیکاتور را ترسیم و استفاده نمایید . بنابراین کار با یک کارگزاربورس هر چند خوب با پلتفرم ضعیف و یا برعکس با پلتفرم خوب و یک کارگزاری ضعیف ، مشکل ساز خواهد بود پس از اینکه هر دوی این موارد جزو بهترین ها باشد اطمینان کامل حاصل نمایید .

3- شناسایی یک روش برای معاملات مداوم

قبل از اینکه به عنوان یک معامله گر برای معاملات خود وارد بازارشوید ، باید یک تصویر ذهنی از چگونگی انجام معاملات داشته باشید . شما باید بدانید به چه نوع اطلاعاتی نیاز دارید که بتوانید بهترین تصمیم را برای ورود و خروج از معامله بگیرد . برخی از معامله گران برای تعیین بهترین زمان برای انجام معاملات خود ، به بررسی اخبار اقتصادی و همچنین نمودار ها و روندها می پردازند و برخی دیگر فقط از قوانین تکنیکال استفاده می نمایند . در هر صورت شما از هر روشی که استفاده میکنید:  

 

  • اولا از سازگار بودن آن با کارگزار مطمعن شوید 
  • دوما روش انتخابی شما باید دارای قابلیت پویایی باشد و باید بتوان آن را بروزرسانی کرد. 

4- نقاط ورود و خروج را در یک بازه زمانی تعیین کنید

بسیاری از معامله گران با مشاهده نمودار در بازه های زمانی مختلف اطلاعاتی را برای ورود به معامله می گیرند که ممکن است بنظر آید این اطلاعات ، اطلاعات سوخته یا به عبارتی منقضی شده هستند .دلیل این امر این است که ، آنچه که در نمودار هفتگی به عنوان یک فرصت برای خرید نشان داده می شود ، می تواند برای بازه ی زمانی روزانه یک فرصت فروش را نشان دهد .
بنابراین اگر در معاملات خود از بازه زمانی هفتگی استفاده می نمایید از نمودار روزانه برای معاملات خود استفاده ننمایید ، برسی کردن هر دو بازه باهم می تواند مفید باشد در صورتی که اگر در نمودار هفتگی به این نتیجه رسیدید که فرصتی برای خرید پیش آمده ، حال باید منتظر بمانید که نمودار روزانه این فرصت را تایید نماید و زمانی که تایید کرد وارد معامله شوید.

5- فرمول امید خود را محاسبه کنید

برای اطمینان از صحت درست عمل کرد سیستم معاملاتی خود و بازدهی مثبت آن باید فرمولی بنام  امید را بشناسید . شما باید به تمامی معاملات خود نگاهی بیندازید چه آنهایی که سود کرده اید و چه آنهایی که ضرر نموده اید و این دو را با هم مقایسه نمایید سپس باید تعیین نمایید که معاملات سود ده چه میزان سود و معاملات ضرر ده چه میزان ضرر کرده اند .
به عنوان مثال شما می توانید به 10 معامله آخر خود نگاهی بیندازید . سود ها و ضرر های خود را مشخص نمایید و نتایج را بنویسید . کل معاملاتی که سود کرده اید باهم جمع کنید و تقسیم بر تعداد آنها نمایید . فرمول را بصورت زیر خواهیم داشت :
 
E= امید
W= متوسط معاملات سود ده
L = متوسط معاملات ضرر ده
P = درصد نسبت برد
 
مثال:

اگر 10 معامله انجام دادید که شش مورد از آن معاملات سود ده و چهار مورد از آن معاملات ضرر ده بوده اند ، درصد برد شما شش به ده 10 / 6 یا 60 درصد خواهد بود . اگر شش معامله شما 2400 دلار سود آوری داشته باشد ، آنگاه میانگین برد شما برابر ( 400 = 2400/6  ) 400 دلار خواهد بود.

اگر ضررهای شما 1200 دلار باشد ، میانگین زیان شما برابر ( 300 = 1200/4  ) 300 دلار خواهد بود . این نتایج را بر روی فرمول اعمال کنید و E = [1+ (400/300)] x 0.6 - 1 = 0.40 یا 40٪ را دریافت خواهید کرد . در اینجا امید 40٪ مثبت به این معنی است که سیستم شما در دراز مدت 40 سنت به ازای هر دلار را به شما سود باز می گرداند.

6- تمرکز و ضررهای کوچک

پس از آنکه تامیین بوده حساب خودتان را انجام دادید مهمترین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که پول شما در معرض خطر است و نباید برای هزینه های روزمره زندگی خود روی آن حساب کنید شما باید فرض کنید این پول برای سرمایه گذاری مثلا خرید یک زمین با هدف رشد قیمت آن صرف شده است . سپس بعد از گذشته زمان آن را می فروشید که ممکن است در اثر بالا رفتن قیمت زمین شما ، سود کرده باشید و شاید هم در کمال ناباوری قیمت زمین ارزش خودش رو از دست داده باشد و شما متحمل ضرر شده باشید .

همین رفتار را هم شما باید در مورد بازار بین المللی داشته باشید و از نظر روانی آمادگی لازم را برای پذیرش ضرر های احتمالی و به احتمال زیاد ناچیز را داشته باشید که برای مدیریت ریسک شما بسیار مهم است . با تمرکز روی معاملات خود و پذیرش ضرر های ناچیز از رفتار های عجولانه و تصمیمات سریع پرهیز کنید که درصد موفقیت شما را بسیار بالا می رود.

7- حلقه های بازخورد مثبت

اگر یک برنامه ریزی خوب برای معاملات خود داشته باشید در واقع یک حلقه بازخورد مثبت ایجاد نموده اید . هنگامی که شما برای معاملات خود یک برنامه خوب را اجرا می نمایید ، الگوی باز خورد مثبت را شکل می دهید به عبارتی موفقیت شما باعث موفقیت های بعدی می شود ، که همین موضوع اعتماد به نفس شما را نیز بالا می برد به ویژه که اگر معاملات موفق شما سود قابل توجهی را کسب کرده باشد حتی اگر در لابلای معاملات خود ضرر اندکی نیز داشته باشید اما اگر این موضوع را با برنامه ریزی پیش برده باشید در واقع میتوان گفت که یک حلقه بازخرد مثبت ایجاد نموده اید.

8- تجزیه و تحلیل آخر هفته را انجام دهید

در آخر هرهفته ، هنگامی که بازارها بسته است ، نمودارهای هفتگی را مطالعه کنید تا به دنبال الگوهای یا اخباری باشید که می تواند معامله شما را تحت تأثیر قرار دهد. شاید یک الگویی در حال دو برابر شدن باشد و نتایج و اخبار حاکی از بازگشت بازار است. 

در آخر هفته که بازار بسته می شود و یک استراحت کوتاه می کند ، نمودار هفتگی بازار را برسی نمایید و به دنبال یک یا چند الگو ، همراه با اخبار روزانه باشید که بتواند معاملات شما را تحت تاثیر مثبت تری قرار دهد . شاید الگویی در بازار پیدا کرده باشید که نشان از دوبرابر شدن قیمت دهد و نتیجه ی آن را با اخبار روزانه ترکیب کنید و نتیجه نهایی به شما بگوید که قیمت در هفته آینده حرکت نزولی خواهد داشت. بنابراین معاملات خود را با این روش می توانید برای سود بیشتر برنامه ریزی و هدف مند نمایید . 

9- ذخیره و چاپ تصاویر چارت

ذخیره تصاویر چارت بازار نیز می تواند یکی از ابزار هایی برای بهبودی معاملات باشد با این شرط که تمامی دلایل معاملاتی و اساس تصمیم گیری خود را برای ورود وخروج از معامله نیز ذکر نمایید . بروی تصویری که ذخیره نموده اید نقاط ورود و خروج معاملات خود را علامت بزنید . هرگونه دلیل برای گرفتن این نقاط از جمله دلایلی ماننده خشم ، طمع ، احساسات و یا ترس را بیان کنید . تنها وقتی می توانید یک معامل گر خوب باشید که بتوانید کنترل ذهنتان را در دستان خود بگیرید و نظم و انضباط را در معاملات خود داشته باشید تا به جای احساسات و رفتار های غیر عادی  یک سیستم خوب و قابل اعتماد داشته باشید.

حرف پایانی

مراحل فوق شما را به یک معامله گر قوی و مطمعن در معاملات خود تبدیل میکند و به شما کمک میکند که در معاملات خود احساس آرامش بیشتری داشته باشید . این را بدانید ، معامله گری یک هنر است و تنها راه کسب مهارت در آن تمرین ،تمرکز و نظم مداوم است.

 

منبع : investpedia

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۰۹
mehdi safaei

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی