آموزش بورس

سرمایه گذاری در بورس | معاملات الگوریتمی با استفاده از هوش مصنوعی | نرم افزار بورس

آموزش بورس

سرمایه گذاری در بورس | معاملات الگوریتمی با استفاده از هوش مصنوعی | نرم افزار بورس

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

سه شنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۳۰ ق.ظ

ترکیب اندیکاتور ها

ترکیب اندیکاتور

ترکیب اندیکاتور ها

چرا اندیکاتور ها را باهم ترکیب می کنیم . دلیل ترکیب اندیکاتور ها باهم برای پیدا کردن یک استراتژی خوب برای معاملات می باشد به شرطی که درست و اصولی با هم ترکیب شده باشند .
ترکیب های نادرست اندیکاتوری نه تنها مفید واقع نمی شوند بلکه باعث تصمیمات معاملاتی نادرست و ضرر نیز می شوند و بجز شلوغ کردن صفحه چارت و سردرگمی شما کار دیگری انجام نمی دهند .

ترکیب درست آنها به شما کمک می کند که موقعیتهای درست معاملاتی خود را بهتر و دقیق تر بشناسید . بنابراین در ابتدای کار برای آن که بتوان ترکیب درستی از اندیکاتور ها را داشته باشید باید به این نکته توجه کنید که اندیکاتور مورد نظر شما در کدام گروه قرار دارد . دانستن این نکته می تواند ترکیب معناداری از اندیکاتورها را برای شما آسان نماید.

بطور کلی اندیکاتورها برای ترکیب در چهار گروه طبقه بندی می شوند :

 

1.    اندیکاتورهای حرکتی ( Momentum )

اندیکاتور های حرکتی به شما می گوید که روند چقدر می تواند قوی باشد و همچنین میتواند به شما بگوید که آیا وارونگی رخ داده است یا خیر و همچنین می توانند برای نشان دادن قیمت های بالا و پایین مفید باشند . به عنوان مثال این اندیکاتور ها شامل RSI ،  CCI، ADX و Ichimoku Kinko Hyo می باشد .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۱:۳۰
mehdi safaei
سه شنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۳:۵۵ ب.ظ

9 نکته مفید مربوط به معاملات بازار بورس بین الملل

بازار بورس بین الملل

9 نکته مفید مربوط به معاملات بازار بورس بین الملل

بهترین معامله گران بازار بین الملل بعد گذراندن آموزش بورس و از طریق تمرین و تمرکز مهارتهای خوب خود را بدست آورده اند و البته آنان نظم و انضباط خاصی را در پیش می گیرند . همچنین آنها بطور مداوم تجزیه و تحلیل بازاربورس را انجام می دهند تا ببینند با این کار ، معاملات آنها را به کدام سمت هدایت می شود و همچنین باعث جلوگیری ازحرص و طمع و یا ترس نیز در معاملات خود می شود . این مهارتی است که معامله گران بازار بین الملل باید به آن برسند و از آن استفاده نمایند.

1- اهداف و نوع معامله را تعریف کنید.

قبل از هر مسافرتی ابتدا باید مقصد خود را مشخص کنید و بعد از تعین مقصد مسیر حرکتی خودتون را مشخص کرده و محل استراحت خود را تعیین کنید .
در نتیجه پس باید برنامه و اهداف مشخص شده سفرتان را در ذهن خود داشته باشد.
این موضوع برای بازار بین المللی نیز صدق میکند و باید اهدافی مشخص و از پیش تعریف شده ای برای معاملات خود داشته باشید و سپس بعد از اطمینان به روش معاملاتی خود باید از اینکه شما را به هدفتان برساند اطمینان کامل پیدا کنید . هدف اصلی در این بازار کسب سود با کمترین ضرر است که یکی از روش های دسترسی به آن ایجاد سبد سهام معاملاتی است .
هر سبد سهام معاملاتی از یک نوع سود آوری و ریسک خاصی برخوردار است که در مقابل سبد های دیگر متفاوت است و برای موفقیت بیشتر نیاز است که دائم آن را بازنگری و بروزرسانی کنید .
برای مثال ، استرس این را دارید که اگر در شب معامله باز را داشته باشید و نمی توانید آن را رها کنید و با خیال راحت بخوابید ، بنابراین شما برای انجام معاملات خود روز را انتخاب خواهید کرد . و یا اینکه شاید با خو فکر کرده باشید که در یک بازه زمانی از ماه در این بازار می توانید سود بیشتری بدست آورید ، بنابراین زمان معاملات خود را افزایش می دهید .
این موضوع مهم است که رفتار شخصیت خود را در مقابل رفتار بازار بشناسید و بدانید که چگونه عمل می کند . عدم شناخت کامل منجر به استرس ، رفتار های لحظه ای و در نهایت ضرر خواهد شد .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۵:۵۵
mehdi safaei