آموزش بورس

سرمایه گذاری در بورس | معاملات الگوریتمی با استفاده از هوش مصنوعی | نرم افزار بورس

آموزش بورس

سرمایه گذاری در بورس | معاملات الگوریتمی با استفاده از هوش مصنوعی | نرم افزار بورس

يكشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۸، ۰۸:۰۸ ب.ظ

تحلیل گران بورسی یا عوامل ورشکستگی

تحلیل گران بورسی

با یک گشت و گذار کوچک در اینترنت می توانید هزاران مورد تحلیلی در بورس های مختلف پیدا کنید و بازار بزرگ تحلیل گران بورس را در کارگزاری ها و سایت ها و حتی توسط اشخاص مختلف ببینید که بعضا ً رایگان و برخی با دریافت مبالغی تحلیل بازارهای مورد نظر  را ارائه می کنند . ولی آیا می توان در معاملات با سیگنال های بورسی این افراد و تحلیل ایشان به سود رسید؟ پرواضح است که اگر این افراد بر اساس تحلیل خود می توانستند معاملات سودده داشته باشند ، این میزان از وقت خود را برای آماده کردن و داستان سرایی برای مجاب کردن شما به قبول کردن تحلیل هایشان نمی گذاشتند .

در این جا لازم می دانم به یک مورد که شخصاً شاهد آن بودم اشاره کنم یکی از مشتریان ما که سرمایه گذار 4500 کارخانه در ایران و خارج از کشور است و صاحب یکی از شرکت های اتومبیل سازی ایران است اذعان کرد که این شرکت در شرف ورشکستگی قرار گرفته و بدهی 110 میلیون دلاری خود به شرکت های تأمین قطعات خارجی را نمی تواند در حال حاضر بپردازد .

در صحبت حضوری که ایشان با نگارنده داشتند توضیح دادند که این مبلغ را هنگامی که دلار 3000 تومان بود مطابق معمول همیشه جزو بدهی خود داشتند ، تحلیل گران مالی شرکت ایشان وضعیت آینده دلار را پیش بینی کرده و به ایشان اطمینان داده بودند که دلار از کانال 5000 تومان بالاتر نخواهد رفت . این نظر جمعی ازتحلیل گران مالی شرکت بوده است .(حدودا 20 نفر) ایشان می گفتند نظاره گر بالارفتن دلار بودم هنگامی که قیمت به 6000 تومان رسید دیگر فکر میکردم آخر آخر قیمت است ولی یکدفعه با دلار 10000 تومان مواجه شدیم و حالا که به کانال 15000 تومان رسیده ایم.

با این وضعیت اتومبیل هایی که به مردم فروخته ایم را با نصف کمتر از نصف قیمت واقعی فروخته ایم و بدهی شرکت های خارجی را نمی توان با دلار فعلی پرداخت کرد مجبور به گرفتن وام های زیادی شده ایم . شرکت در شرف ورشکستگی است . اولین جمله ای که به ایشان گفتم این بود که لطفاً تمامی تحلیل گران خود را اخراج کنید و دیگر از مشاوره تحلیل گران استفاده نکنید .

واقعیت این است که شما وقتی نظر یک تحلیلگر را می شنوید و به هر دلیل به آن اعتقاد پیدا می کنید ، نسبت به آن پیش بینی  Bias یا تمایل آماری پیدا می کنید و در واقع اتفاقات واقعی بازار را به نوعی نمی بینید و یا اگر هم ببینید مثلا مثل ایشان که قیمت دلار 6000 تومان که بالاتر از 5000 تومان نظر تحلیل گرانش بود را دیدند، اما هیچ واکنشی نشان ندادند ، اگر همان موقع وام می گرفتند و بدهی خود را پرداخت می کردند به این وضعیت دچار نمی شدند . پس Bias که در ذهن معامله گر در نتیجه تحلیل به وجود می آید بسیار خطرناک تر از این است که معامله گر بی طرف به بازار نگاه کند.

همچنین جالب است بدانید اگر نتیجه بورسی شخص یا شرکت مورد نظر درست از کار درآید آن را به اصطلاح در بوق و سرنا کرده و همه جا را جع به آن تبلیغ میکند ولی اگر اشتباه باشد ، سکوت کرده و آن را افشا نمی کند .

معامله گر بخت برگشته ای که  این افراد را صاحب فن و نظر می داند به نتایج سیگنال های بورسی ایشان و یا تحلیل تکنیکال و فاندامنتال ایشان اعتماد کرده و شاید حتی چندین بار هم از این ناحیه سود ببرد ولی درآخر کار قطعاً سرمایه اش از دست خواهد رفت . بنابراین اکیداً توصیه می شود که معامله گران از اتکا به تحلیل های دیگران - حتی بزرگترین آن ها خودداری کنند .این تحلیل گران خود عامل ورشکستگی بسیاری از معامله گران بودند ، پس لطفا بی دلیل سکان معاملات خود را در اختیار دیگران قرار ندهید . برای موفقیت در معاملات استراتژی سودآور و سیستم معاملاتی سودآور مبتنی بر مدیریت سرمایه مورد نیاز معامله گر است ، نه تحلیل مقطعی بازار ، استراتژی که سودآوری آن حداقل 10 سال به درستی چک شده باشد و به طور اصولی طراحی شده باشد ، نیاز اصلی معامله گر است .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی