آموزش بورس

سرمایه گذاری در بورس | معاملات الگوریتمی با استفاده از هوش مصنوعی | نرم افزار بورس

آموزش بورس

سرمایه گذاری در بورس | معاملات الگوریتمی با استفاده از هوش مصنوعی | نرم افزار بورس

چهارشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۰۱:۱۲ ب.ظ

10 نکته کلیدی مراحل طراحی سیستم معاملاتی

طراحی سیستم معاملاتی

بعد از گذراندن دوره های آموزش بورس تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال در بازار بورس، زمان مراحل طراحی سیستم معاملاتی شروع می شود. البته دوره های آموزشی خوب باید این توانایی را به شما بدهند که خودتان سیستم معاملاتی را طراحی کنید.

مراحل طراحی سیستم معاملاتی شامل  ترکیب منطق، دانش، تجربه، هنر و علم است. سیستم معاملاتی شما باید هم از لحاظ تاریخی عملکرد خوبی داشته باشد ( به طور متوسط بالای 6 درصد در سال) و هم در بازار آتی خوب کار کند حداقل در تایم فریمی که انتخاب کرده اید انتظار می رود نتایج خوبی را نشان دهد.

یک سیستم معاملاتی سود ده سیستمی است که به خوبی کار می کند و برای عملکردش نیاز کمی به "تفسیر کاربر" دارد. این به معنای استفاده از "ربات معاملاتی" و یا یک روش مکانیکی است. البته توصیه ما در مورد استفاده از ربات معاملاتی این نیست که بدون آن نمی توانید تصمیم گیری کنید. اگرچه لازم است تا از یک روش مکانیکی چون کامپیوتر برای تست کردن سیستم معاملاتی استفاده کنید تا سیگنال های خرید و فروش برایتان صادر شود.

الزامات لازم در مراحل طراحی سیستم معاملاتی بازار بورس

  • از یک سیستم معاملاتی خوب باید بک تست گرفته شود تا اثبات شود که در گذشته کاربرد داشته است. این کار به ما کمک می کند تا فرضیات خود را بنا کنیم.
  • یک سیستم معاملاتی خوب کمک می کند تا احساسات خود را کنترل کنیم. احساسات مقصر بسیاری از خطاها و ضرر های تجاری است.
  • اتوماتیک کردن تحلیل های بنیادی باعث صرفه جویی بسیار در وقت ما می شود.
  • اتوماتیک کردن اندیکاتور های تحلیل تکنیکال نیز به ما این فرصت را می دهد تا تمرکز خود را بر روی سهم های مورد نظر بگذاریم.

1- آموزش دیدن از اولین مراحل طراحی سیستم معاملاتی

از اولین مراحل طراحی سیستم معاملاتی گذراندن دوره های آموزشی است. آموزش و کسب دانش از مهمترین پایه های سرمایه گذاری در بورس است. در دوره های آموزش با کیفیت بالا همراه با تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال شرکت کنید. از مطالب موجود در سایت های معتبر استفاده کنید.

10 نکته کلیدی مراحل طراحی سیستم معاملاتی

2- تایم فریم مورد علاقه خود را برای معامله کردن و سرمایه گذاری انتخاب کنید

از دومین مراحل طراحی سیستم معاملاتی انتخاب تایم فریم مناسب است. اگر وقت زیادی دارید و می توانید زمان بیشتری را در بازار سپری کنید محتملا تایم فریم های کوتاه مدت را انتخاب کنید برای مثال روزانه. البته معاملات روزانه همراه با ریسک زیادی است.

اگر به طور تمام وقت مشغول بوده و زمان آزاد کمی دارید. بنابراین می توانید تایم فریم های بلند مدت چون هفتگی را انتخاب کنید. بهتر است یادآوری کنیم هیچ مدرک محکمی وجود ندارد که اثبات کند معاملات روزانه با ریسک بالا عملکرد خوبی نسبت به معاملات بلند مدت دارند.

3- بازار مورد علاقه خود را انتخاب کنید

انتخاب بازار مورد علاقه یکی دیگر از مراحل طراحی سیستم معاملاتی است. به عنوان یک معامله گر فعال باید این مرحله را عاقلانه انجام دهید. اگر می خواهید فعال باشید ( بازار را در طول روز بررسی کنید) و سپس عاقلانه خواهد بود اگر بخواهید در بازار هایی معامله کنید که در بازه زمانی شما نیستند. سهام ها و ارزها را مناسب با سیستم معاملاتی خود انتخاب کنید.

برای مثال:

آقای اسمیت خیلی مشغول است و فقط عصر ها زمان آزاد دارد. آقای اسمیت ساکن هند می باشد. به طور معمول او می خواهد در بازار سهام هند سرمایه گذاری کند. اما در واقع، بازار اروپا هم شاید انتخاب خوبی باشد چون نزدیک پایان تایم کاری وی شروع می شود. بنابراین می تواند در بازار مورد نظر نیز متمرکز شود.

اگر شما معامله گر هستید که زیاد فعال نیست بنابراین بهتر است تنها در بازار هایی که در بازه زمانی شما قرار دارند، معامله کنید. و این فرصت را خواهید داشت تا در مورد شرکت های موفق کشور خود مطالعه کرده و با استفاده از دانش محلی خود آنها را شناسایی کنید.

طراحی سیستم معاملاتی

4- هدف سود شما چیست؟

اهداف سیستم معاملاتی شما چیست؟ از چهارمین مراحل طراحی سیستم معاملاتی مشخص کردن اهداف سود سیستم معاملاتی است. معامله گران فعال انتظار سود بیشتری دارند چون زمان زیادی را در بازار سپری می کنند. معامله گران نیمه فعال احتمالا انتظار سود نسبتا کمی را دارند چون تمرکز زیادی در بازار ندارند. اما هدف خوب چیست؟

خبرهای اغراق آمیز سایت های مختلف را باور نکنید. در دنیای واقعی سود های 100% یا 1000% واقعی نیستند. در واقع افزایش سرمایه به این روش ها غیر مسئولانه است.

وارن بافت تنها 24% بازده سالانه در حرفه خود داشته است. این مقدار یعنی 2% در هر ماه. واقعا باید شما این کار با هدف قابل رشد انجام دهید.

5- صفحه های بنیادی یا فاندامنتال مورد علاقه خود را انتخاب کنید

توانایی فیلتر کردن سهام بر اساس عملکرد های مالی یکی دیگر از مراحل طراحی سیستم معاملاتی است. بنابراین باید موارد زیر را بدانید:

  • سرمایه گذاری
  • سود هر سهم
  • سرعت سوددهی
  • درصد رشد بازده 5 ساله
  • نسبت سود

 

اگر این موارد هنوز برای شما مبهم هستند لطفا به مرحله 1 بازگردید.

طراحی سیستم معاملاتی

6- اندیکاتور های مورد نظر خود در بازار بورس را به وسیله تحلیل تکنیکال انتخاب کنید

ششمین مراحل طراحی سیستم معاملاتی استفاده از اندیکاتور های بازار بورس است. تحلیل تکنیکال در معاملات کوتاه مدت موضوع خیلی مهم است و همچنین در معاملات بلند مدت نیز ضروری می باشد. درک اینکه سهام شرکت ها در کجا به تاریخچه خود مربوط هستند می تواند بسیار بیانگر این موضوع باشد.

از چه چارت هایی باید استفاده کنیم؟

  • میله ای
  • شمعی یا کندل استیک
  • نمودارهای ابری ایچیموکو
  • پروفایل بازار

 

از چه اندیکاتور ها یا شاخص هایی باید در مراحل طراحی سیستم معاملاتی استفاده کنیم؟

  • شاخص های قیمت—مطالعه قیمت ها مبتنی بر اندیکاتور های نمودار یا اسیلاتور ها به عنوان Stochastics شناخته می شود، RSI، ROC، میانگین متحرک یا MA، مکدی MCDI، پارابولیک SAR، ADX شاخص حرکتی متوسط.
  • مطالعه حجم—درک رابطه میزان حجم با قیمت—و اینکه قیمت چه ارتباطی با حجم دارد
  • مطالعه اندیکاتور های حجمی قیمت—OBV، TSV، جریان پول چایکین.

7- انتخاب های قبلی خود در مراحل طراحی سیستم معاملاتی را به قوانین خاص تبدیل کنید.

از مراحل طراحی سیستم معاملاتی تبدیل انتخاب های مربوط به تحلیل بنیادی یا فاندامنتال و تحلیل تکنیکال به قوانین خاص است. در چه نقطه ای باید اقدام به فروش کنید؟ در چه نقطه ای باید بخرید؟ باید با سیگنال های خرید و فروش اندیکاتور ها و حد ضرر آشنا شوید.

8- اجرای قوانین و بک تست گرفتن از مهمترین مراحل طراحی سیستم معاملاتی

از مهمترین مراحل طراحی سیستم معاملاتی بک تست گرفتن است. از نرم افزار بک تست برای اجرای قوانین است تا مطمئن شوید که از لحاظ تاریخی کار می کنند. این قسمت یک موضوع جذاب است.

طراحی سیستم معاملاتی

9- اجازه دهید قوانین اجرا شوند

اجرای مراحل طراحی سیستم معاملاتی باید با دقت انجام شود. اجازه دهید قوانین به مدت چند هفته یا چند ماه اجرا شود تا ببینید آیا به عملکرد خود ادامه می دهد یا نه. اگر در مورد نتایج اطمینان دارید به مرحله نهایی بروید.

10- ادامه بدهید یا ادامه ندهید

در آخرین مراحل طراحی سیستم معاملاتی باید ببینید اگر سیستم طراحی شده موفقیت آمیز است آن را اجرا کنید اگر موفق آمیز نیست دوباره از مرحله 5 شروع کنید. بهترین سیستم سیستمی است که بارها و بارها بهینه سازی می شود و تمام خطا های منطقی به مرور زمان حذف می گردد. نهایتا درصد معاملات برد و میزان سود در هر معامله زیاد می شود.

 

لینک منبع : liberatedstocktrader

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۹/۲۷
mehdi safaei

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی