آموزش بورس

سرمایه گذاری در بورس | معاملات الگوریتمی با استفاده از هوش مصنوعی | نرم افزار بورس

آموزش بورس

سرمایه گذاری در بورس | معاملات الگوریتمی با استفاده از هوش مصنوعی | نرم افزار بورس

ساخت استراتژی معاملاتی
 
برای اینکه در مسیر صحیحی از ایجاد استراتژی تجاری قرار بگیرید، باید تعریف روشنی از اهداف خود داشته باشید. ضمن اینکه مواد بازرگانی مورد نیاز  برای بهبود و به کارگیری این راهبردهای اقتصادی را در نظر بگیرید. مقاله پیش رو نحوه ساخت استراتژی معاملاتی را در 10 گام نشان می دهد. این مقاله در تاریخ 20 دسامبر سال 2016 توسط گالن وودز گردآوری شده است.

مراحل ساخت استراتژی معاملاتی در 10 گام توصیف شده و این گام ها در واقع همان گام هایی هستند که معامله گران بزرگ برای انجام معامله به آن ها تکیه کرده اند. من کار تجارت خود را با همین راهبردهای اقتصادی شروع کردم. در این جا این سوال برای معامله گران پیش می آید که چگونه می توانم برای خود یک استراتژی معاملاتی داشته باشم و با آن هماهنگ گردم.

خبر خوب اینکه ساخت نخستین استراتژی معاملاتی بسیار ساده و آسان است.

خبر بد در ساخت استراتژی معاملاتی مربوط به این موضوع است که دستیابی به استراتژی سود آور سخت است.

در گام اول به شما می گوییم که برای ساخت استراتژی اقتصادی با انتظارات صحیح شروع کنید. همان طور که گفتیم ساخت استراتژی معاملاتی کار ساده و راحتی است. برای این کار باید با چند شاخص تجاری و ابزار آشنا شوید و نحوه کار با آن ها را یاد بگیرید. در این صورت می توانید دست به ساخت استراتژی معاملاتی بزنید.

البته از همان ابتدا این تصور اشتباه را کنار بگذارید که نخستین ساخت استراتژی معاملاتی، شما را به درآمد می رساند. برای اینکه به یک تجارت سودآور برسید، باید استراتژی های بیشتری را به کار بگیرید. ضمن اینکه یک تجارت هدفمند را برای ساخت استراتژی معاملاتی در نظر بگیرید.

با این حال شاید از خود بپرسید که چرا باید استراتژی معاملاتی خود را داشته باشیم؟ چرا نمی توانم از استراتژی های معامله گران موفق استفاده کنم؟اگر چه معامله گران حاضر هستند که رویکرد و ابزارهای مربوط به ساخت استراتژی معاملاتی خود را در اختیار شما بگذارند اما هیچ معامله گری قادر به تضمین سود یا زیان شما نیست. به همین علت شما فقط می توانید از ترکیب انحصاری و شخصی ابزارهای تجاری خود بهره مند شوید. ساخت استراتژی معاملاتی شما، پایدارترین و بهترین رویکرد است.

گام اول: تشکیل ایدئولوژی بازار خود

قبل از اینکه به سراغ ساخت استراتژی معاملاتی خود بروید، باید در مورد نحوه کار بازار ایده بسازید. ضمن اینکه پاسخ مناسبی نیز برای این سوال داشته باشید که چرا گمان می کنید که می توانید از بازارها کسب درآمد داشته باشید؟ با مطالعه بسیار می توانید ایدئولوژی بازاری خود را ترتیب دهید و در این رابطه به تحلیلی اساسی و تکنیکی دست یابید.

  • در این میان از وعده های ثروتمند شدن در کمترین زمان اجتناب کنید.
  • به عرضه و تقاضا بیندیشید.
  • نظریه هایی که از دید مردم منطقی هستند را به چالش بکشید.


با داشتن ایدئولوژی می توانید گام های بعدی در ساخت استراتژی معاملاتی خود را تعریف کنید.

ضمن اینکه علاوه بر این، من از شما درخواست می کنم که در نخستین استراتژی خود، پیرو یک اصل باشید و آن را تا حد امکان ساده در نظر بگیرید.

شما نباید از همان ابتدا با استراتژی های پیچیده درگیر شوید.

علاوه بر این، یک استراتژی تجاری با قطعات متحرک بیشتر، مدیریت و بهبود سخت تری را می طلبد.

ساخت استراتژی معاملاتی

 

گام دوم: برای ساخت استراتژی معاملاتی خود یک بازار انتخاب کنید

این بازار می تواند بورس و ... باشد. به عنوان مثال اگر بازار بورس بین الملل را انتخاب می کنید، باید با نرخ خرید و فروش ارز کاملاً آشنایی داشته باشید. ضمن اینکه با روش های درآمدزایی دلالان بورس کاملاً آشنا شوید و بدانید محاسبات در بورس چگونه انجام می گیرد.

اگر برای ساخت استراتژی معاملاتی به خرید سهام روی آوردید، بهتر است در مورد سهام خود اطلاعات لازم را داشته باشید. ضمن اینکه در مورد سهام پنی و تراشه آبی نیز به قدر کافی مطلع باشید.

برای شروع ابتدا بازار معاملاتی خود را انتخاب و پس از آن اقدام به یادگیری عمیق در رابطه به آن بازار نمایید.

گام سوم: یک فریم ورک تجاری انتخاب کنید

زمانی که تجربه تجاری کافی در ساخت استراتژی معاملاتی را ندارید، تصمیم گیری درباره بازه زمانی تجاری بسیار مشکل خواهد بود. به عنوان مثال نمی دانید که بازه زمانی روزانه را برای شما مناسب است یا نه؟ بهتر است این بازه زمانی را با شرایط خود انتخاب کنید. اگر زمان زیادی برای بررسی بازار دارید، یهتر است معاملات تجاری روزانه را انتخاب کنید.

در صورت تمایل می توانید فریم های زمانی سریع را برای ساخت استراتژی معاملاتی مد نظر قرار دهید. در این صورت بازخورد سریعی دریافت خواهید کرد. وقت کمی برای بررسی و یادگیری دارید.

اگر نمی توانید بازار را به شکل طولانی مدت مورد بررسی قرار دهید، از نمودارهای روزهای آخر آغاز کنید. تلاش مستمر باعث می شود که متوجه شوید نوسانات معاملات به سود شماست یا ضرر؟برای معاملات تجاری خود قاب زمانی انتخاب کنید.

گام چهارم: ابزاری برای ترند داشته باشید

زمانی که روند بازار را در حال افزایش می بینید، تجارت می کنید. زمانی که نمودار Gimmee به یک سمت حرکت می کند، شما در حال تجارت هستید. برای این کار باید از ابزاری که روند صعودی یا نزولی بازار را به شما نشان می دهد، بهره مند شوید و ساخت استراتژی معاملاتی را این گونه پیش ببرید. این ابزارها MACD، میانگین متحرک، خطوط روند و محورهای نوسان می باشند.

گام پنجم: تعریف محرک ورودی خود

برای ساخت استراتژی معاملاتی نیاز به یک محرک ورودی دارید. این محرک برای ورود بی چون و چرا به بازار در نظر گرفته می شود. RSI و stochastics محرک های ورودی خوبی می باشند.

10 قدم برای ساخت استراتژی معاملاتی که باید با آن ها آشنا شوید

 

گام ششم: برنامه خروجی خود را تنظیم نمایید

شما باید بتوانید در هنگام ضرر، بلافاصله از بازار خارج شوید. این موضوع برای مقابله با ضررهای بعدی اهمیت دارد. شما باید در ساخت استراتژی معاملاتی توقف ضرر را یاد بگیرید.

گام هفتم: خطر خود را تعیین کنید

در ساخت استراتژی معاملاتی، دایره خطر خود را مشخص کنید. برای این کار باید از موقعیت سرمایه ای خود در بازار آگاهی داشته باشید. موقعیت شما در بازار نشان می دهد که میزان سرمایه تان در بازار چه قدر است. موقعیت شما در بازار میزان خطری که شما را تهدید می کند، نشان می دهد.

 

گام هشتم: قوانین تجاری خود را بنویسید

برای اینکه قوانین تجاری خود را همواره به خاطر داشته باشید، آن را یادداشت نمایید. شما برای ساخت استراتژی معاملاتی باید یک برنامه کتبی بازرگانی داشته باشید. این موضوع سبب نظم و انضباط شما می گردد.

ساخت استراتژی معاملاتی

گام نهم: از استراتژی تجاری خود پشتیبان گیری نمایید

در این مرحله از توسعه خط مشی های اقتصادی باید عملکرد قیمت بازار را مجدداً بارگیری کنید و معاملات خود را به شکل دستی ضبط نمایید. در این وضعیت باید به جست و جوی معاملات بپردازید.

گام دهم:برنامه ریزی برای ساخت استراتژی معاملاتی

ممکن است نخستین استراتژی شما سودی به همراه نداشته باشد اما این استراتژی به شکل پایدار نیست. بلکه این استراتژی پویا و فعال می باشد. شما در این مرحله به کمک دانش و تجربه روز افزون، استراتژی خود را بهتر خواهید کرد.

 

لینک منبع : tradingsetupsreview

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۱۸
mehdi safaei

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی