آموزش بورس

سرمایه گذاری در بورس | معاملات الگوریتمی با استفاده از هوش مصنوعی | نرم افزار بورس

آموزش بورس

سرمایه گذاری در بورس | معاملات الگوریتمی با استفاده از هوش مصنوعی | نرم افزار بورس

اکسپرت یا ربات معاملاتی

اکسپرت یا ربات معاملاتی در بورس بین الملل چیست؟ (قسمت اول)

معامله گران کم تجربه همواره به دنبال یافتن ربات هایی معامله گر بوده اند که تمام کارها را انجام دهد و تریدر نیازی به تکان دادن حتی یک انگشت هم نداشته باشد. این ایده توجه همه معامله گران عصر کامپیوتر ها را به خود جلب کرده است. اکنون بر عهده گرفتن بار مسئولیت تصمیم گیری های پر استرس و پر فشار معامله گران بر عهده ی ربات های معامله گر یا همان اکسپرت ها میباشد.

معنی اکسپرت در لغت به معنی "متخصص و کارشناس" است. هرگاه ما استراتژی معاملاتی خود را در محیط پلتفرم معاملاتی متاتریدر برنامه‌نویسی کرده و به این طریق اجازه دهیم تا کامپیوتر جای ما عملیات خرید یا فروش را انجام دهد به ان اکسپرت می گویند.

یک اکسپرت یا ربات معامله گری خودکار در بازار بورس بین الملل برنامه ای است که قادر به انجام هر گونه اقدام تحت دستورالعمل یک معامله گر، بدون دخالت مستقیم او، همه کارها به طور اتوماتیک انجام میگیرند و به همین دلیل به اکسپرت ها، سیستم های معامله گری مکانیکی نیز گفته می شود. شما به سادگی میتوانید یک اکسپرت سود ده را بر روی سیستم خود نصب کنید که به سرور های کارگزار متصل میشود و بر اساس استراتژی های از پیش تعیین شده شروع به خرید و فروش میکند.

ربات های معامله گر خودکار که در پلتفرم متاتریدر ۴ استفاده میشوند تحت زبان برنامه نویسی mql4 که توسط سازندگان این پلتفرم توسعه یافته است نوشته میشوند.

تازه واردان و مبتدیان در بازار ممکن است گمان کنند که کار با اکسپرت ها پیچیده است ولی به هیچ عنوان اینطور نیست، بعد از تقریبا یک ماه هر معامله گر میتواند به راحتی با انها معامله کند و سیستم معاملاتی خود را به صورت اکسپرت در بیاورد. اگر در برابر اعتماد به کامپیوتر و سپردن پول خود به سیستم های خودکار مقاوم و حساس هستید، میتوانید ربات را به هشدار هایی مجهز کنید که کار شما را تسهیل کرده و کمک میکند شما وقت کمتری را صرف دنبال کردن روند و نظارت بر سیستم خود کنید.

میتوان ربات های زیادی در اینترنت یافت ولی پیدا کردن یک اکسپرت سود ده مشکل است، و ممکن است با انتخاب های اشتباه سرمایه خود را در مدت زمان کمی از دست بدهید. خیلی از اکسپرت های معامله گری نتایج خوبی را به نمایش میگذارند وقتی که بر روی یک جفت ارز تست میشوند ولی این کافی نیست و تست شدن انها در برابر دیگر جفت ارزها و کالاها ضروری میباشد. و بهتر است که ربات را در موارد تست شده استفاده کنید.

اکسپرت یا ربات معاملاتی

اکسپرت های بورس بین الملل به دو دسته تقسیم میشوند: 1. اکسپرت های معامله گر 2. اکسپرت های دستیار

1. اکسپرت های معامله گر بورس جهانی معمولا با قوانین و شرایطی که با زبان برنامه نویسی سکوهای معاملاتی نوشته شده است، اقدام به معامله گری می کنند، گاهی اوقات بعضی افراد مخصوصا افرادی که در ابتدا کار هستند و تجربه زیادی ندارند با شنیدن معاملات اتوماتیک یا اتوتریدینگ فکر می کنند اکسپرت می تواند معجزه کند اما حقیقت این است که اکسپرت همان استراتژی های دستی هستند که به حالت اتوتریدینگ درآمده اند و تبدیل به اکسپرت های معامله گر بورس جهانی شده اند، اگر آن استراتژیهای معاملاتی بورس بین الملل سوده باشند خوب اکسپرت های حاصل از برنامه نویسی نیز می توانند سوده باشند و در غیر اینصورت خیر.

ناگفته نماند که خود برنامه نویسی درست و صحیح از یک استراتژی معاملاتی بسیار مهم است و نقش بسزایی در سوده بودن یا نبودن اکسپرت های معامله گر بورس بین الملل دارد.

در خیلی از وب سایت های خارجی اکسپرت های معامله گر بورس جهانی با قیمت های مختلفی به فروش می رسد از قیمت های بسیار پایین گرفته تا چند ده هزار دلاری و حتی شما نیز بعد از اینکه کار نوشتن اکسپرتتان به پایان رسید . اگر از مقدار سوداوری مناسبی برخوردار بود .میتوانید انرا در سایت های مختلف برای فروش قرار دهید .

اکسپرت یا ربات معاملاتی

نکاتی را که باید در مورد اکسپرت های معامله گر بورس بین الملل قبل از خرید یا اجاره بدانید، بسیار مهم است:

  1. مقدار ریسک در معاملاتی که اکسپرت انجام می دهد.
  2. نتایج بک تست و همینطور نتایج زنده از اکسپرت های معامله گر بورس بین الملل  مثلا در چند ماه گذشته بازار.
  3. پشتیبانی و آپدیت های بعدی در مورد تنظیمات اکسپرت.
  4. نحوه تحویل اکسپرت بعد از خرید و گارانتی در مورد صحت خرید انجام شده.
  5. دانستن بهترین شرایط ایده آل برای فعالیت با اکسپرت های معامله گر بورس بین الملل مثلا: مقدار بالانس، بروکر و نوع حساب و اسپرد و…. .

2. اکسپرت های دستیار بورس بین الملل می توانند سرعت و دقت عمل معامله گران را بسیار بالا برده و در نتایج معاملات نیز بسیار تاثیر گذار هستند. معمولا این دسته از اکسپرت های بورس جهانی در کدهای برنامه نویسی شده آنها، قسمتی برای مقایسه ورود یا خروج از معاملات و توانایی تحلیل چارت را ندارند. 

یعنی در مواقعی که معامله گر می خواهد کاری را انجام دهد که نیاز به محاسبه و اجرای سریع هست از اکسپرت دستیار بورس بین الملل کمک می گیرد. برای مثال فرض کنید شما تعداد ۵۰ معامله باز در چندین جفت ارز دارید و می خواهید در سوده مشخصی هر کدام از آنها را ببندید و یا اینکه چند لحظه قبل از اعلام اخبار اقتصادی مهم تمام آنها را بسته و خارج شوید، اگر بخواهید مداوم پای سیستم نشسته و حساب کتاب کنید خوب علاوه بر خستگی، ضریب خطای انسانی نیز ممکن است باعث مشکلاتی شود و یا حتی اگر همه چیز درست پیش برود باز هم فرد معامله گر سرعت عمل کافی را برای انجام نداشته باشد. اما اگر شما از اکسپرت های دستیار بورس جهانی استفاده کنید خیلی راحت و دقت و سرعت بالا می توانید اینگونه موارد را انجام دهید.

اکسپرت یا ربات معاملاتی

نکاتی که برای استفاده از اکسپرت باید به آنها توجه کنیم :

1. اکسپرت براساس یک استراتژی ایجاد شده است، بنابراین همانطور که برای استفاده از یک استراتژی نباید احساسات را درگیر کنیم در استفاده از اکسپرت هم نباید احساسات را دخیل نماییم. مثلا اینکه پوزیشن را دستی ببندیم یا اکسپرت را زمانی فعال کنیم و زمانی آنرا فعال نکنیم.

2. اگر واقعا به اکسپرت خود اعتقاد داریم نباید در کار آن شک کنیم زیرا معمولا انسان ها دوست دارند سریع به سود برسند بنابراین حتی اگر در مدتی اکسپرت خوب عمل نکرد دلیل بر آن نیست که اکسپرت ضعیف است. بلکه بازار بهم ریخته.

حتی افرادی که دستی ترید می کنند گاهی هم ضرر می دهند. البته این گفته ها در مورد اکسپرتی است که واقعا به کار آن ایمان داریم. چون اگر بهترین اکسپرت دنیا را هم داشته باشیم ولی به کارش ایمان نداشته باشیم باز هم سود نمی کنیم. چون اگر جایی بازار حرکات طبیعی نداشته باشد ممکن است اکسپرت نتواند کار خود را خوب انجام دهد و آن هنگام اگر اکسپرت را کنار بگذاریم نشان دهنده این است که به اکسپرت ایمان نداریم. اکسپرت مثل یک دوست است اگر ما دوست خوبی برای آن باشیم هم در سختی ها و هم در شادی ها کنار ما خواهد بود، چون به آن اعتقاد داریم.

3. اگر یک نفر بتواند استراتژی خودش را هم اکسپرت کند، خیلی به آن کمک می کند. چون اینطوری می تواند اشکالات استراتژی خودش را پیدا کرده و متوجه شود که کجاها استراتژی اش درست کار نمی کند و ضرر می دهد و این امر کمک می کند تا بتواند سیگنال های استراتژی خودش را فیلتر کند و به حالت بهینه برسد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۱۶
mehdi safaei

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی