آموزش بورس

سرمایه گذاری در بورس | معاملات الگوریتمی با استفاده از هوش مصنوعی | نرم افزار بورس

آموزش بورس

سرمایه گذاری در بورس | معاملات الگوریتمی با استفاده از هوش مصنوعی | نرم افزار بورس

اکسپرت یا ربات معاملاتی در فارکس چیست؟ (قسمت دوم)

مزایا و معایب استفاده از اکسپرت در بورس بین الملل:

معایب:

  1. اکسپرتها در تمامی بازارها یکسان جواب نمی دهند، یعنی اگر اکسپرتی در EURUSD موفقیت داشته باشد دلیلی نداره که در GBPUSD هم خوب عمل کند.
  2. زمانیکه بحث اکسپرت پیش می آید چون در این میان از هوش و درک انسانی خبری نیست، قبول آن برای معامله گران کمی مشکل است.
  3. اکسپرتها نمیفهمند که دارند چکار می کنند، بلکه این ما هستیم که با استراتژی خود به آنها می گوییم چکار کنند.
  4. چون اکسپرت ها از هوش انسانی برخوردار نیستند بنابراین باید تمام جزییات و استثناها برای ربات گفته شود و دقیقا مطابق با انچه که ما میگوییم عمل میکند.

مزایا:

  1. اکسپرتها نگران سرمایه شما نیستند و هرگز دچار استرس نمی شوند.
  2. اکسپرتها هیچگاه برای کسب سود بیشتر طمع نمی کنند.
  3. اکسپرتها هیچگاه خسته نمی شوند و 24 ساعته معامله می کنند.
  4. اکسپرتها می توانند تجربیات شما را به صورت برنامه های نرم افزاری در هنگام معامله در نظر بگیرن.
  5. اکسپرتها می توانند نسبت به نویزهای گذرای بازار مقاوم باشن (به این صورت که علاوه بر نمودار قیمت از پارامتر زمان نیز در برنامه نویسی استفاده شود و در صورتی که شیب نمودار قیمت خیلی تند بود بعنوان نویز قلمداد شود)
  6. مطمئن باشید که ما می تونیم تجربیات و هوش خودمون رو به اکسپرت انتقال دهیم تا 24 ساعته برای ما تریدهای موفق انجام دهد و گرنه قطعا چنین چیزی اختراع نمی شد.

10 دلیل نیازمند بودن به اکسپرتها در بورس بین الملل

با توجه به ساختار بازار بورس بین الملل، حجم اطلاعات و نحوه اطلاعات کار در آن، گذشته از اطلاعات اولیه مانند آشنایی با نرم افزار متاتریدر و انواع اندیکاتورها و تحلیل ها، چه تکنیکال و چه فاندامنتال، باید بتوانید با توجه به اطلاعاتی که کسب کرده اید معامله درستی را انجام دهید. با توجه به یک سری از شرایط امکان انجام معامله درست کم می شود.
در این قسمت در نظر میگیریم کاربر برای باز کردن معامله بر اساس دانش خود باید به 100 درصد اطمینان برسد تا معامله ای که از نظر خودش سود می دهد را باز کند. چندین عامل برای موفق نبودن افراد در باز کردن معامله سود زا به شرح زیر است:

  1. صبر حالتی که معامله گر منتظر رخ دادن آن می باشد، ممکن است برای مثال هفته ای یک بار رخ دهد. احتمال دارد تماشای بازار توسط معامله گر و انتظار برای رسیدن به حالت مورد نظر گاهی طولانی شده و معامله گر خسته شود. بنابراین با توجه به تمام شدن صبر، معامله گر ممکن است، معامله ای را در 70 درصد از ضریب اطمینان خود باز کند که در اینجا 30 درصد احتمال خطر بیشتر می شود با توجه به این نکته که همان ضریب 100 درصد اطمینان از طرف معامله گر هم دارای خطا می باشد. با توجه به این حالت و باز کردن معامله با ضریب اطمینان کمتر احتمال ضرر بیشتر شده و باعث مشکل می شود.
  2. خواب بودن با توجه به اینکه معامله گر هم یک انسان می باشد و نیاز به استراحت دارد، ممکن است حالتی از معامله که مورد نظر معامله گر می باشد زمانی رخ دهد که معامله گر در خواب است. در نتیجه این موقعیت از دست می رود و معامله گر باید صبر کند تا دوباره این حالت رخ دهد که با توجه به مقوله صبر که توضیح داده شد می تواند کاربر را دچار مشکل نماید.
  3. قدرت تحلیل و خستگی اگر از یک نفر بخواهند 24 ساعت مداوم جعبه بسازد (کاری که نیاز به فکر زیادی هم ندارد) درصد خطا در ساخت جعبه هایی که در ساعات اول می سازد نسبت به جعبه هایی که در ساعات پایانی می سازد بسیار کمتر است. این مسئله درباره انجام مداوم کاری که در هر لحظه نیاز به پردازش بسیار زیاد اطلاعات دارد، اهمیت بیشتری پیدا می کند. با توجه به این شرایط امکان باز کردن معامله ای که میزان خطا در آن بیشتر از حالت عادی است زیاد می شود چون معامله گر نتوانسته اطلاعات بازار را درست تحلیل کند و معامله درستی را باز کند.
  4. عواطف انسانی انسان مثل ماشین نیست و دارای احساسات زیادی مثل خشم، ناراحتی، خوشحالی و . . . است. هر کدام از این احساسات به نوبه خود روی تصمیم گیری او می توانند موثر باشد و باعث شود که درست تصمیم گیری نکند. در نتیجه معامله هایی با ضریب اطمینان کمتری باز شده و خطرات زیادی را به همراه خواهد داشت.
  5. ورودی اطلاعات انسان فقط می تواند اطلاعاتی را که می بیند یا می خواند یا می شنود را تحلیل کرده و با توجه به آنها تصمیم گیری نماید. با توجه به ماهیت بازار بورس بین الملل، معامله گر فقط اطلاعاتی را می تواند تحلیل نماید که در روی نرم افزار (Meta Trader) می بیند و براساس این اطلاعات باید تصمیم گیری نماید. با توجه به اینکه این بازار بر اساس لحظه ها شکل می گیرد، تحلیل اطلاعات در مورد آن کمی سخت است. برای مثال در مورد یک جفت ارز، نگاه کردن به تایم فریمهای مختلف آن و تحلیل جداگانه هر کدام، پیدا کردن روند بازار، تحلیل اندیکاتورها در هر تایم فریم و تصمیم گیری در مورد این گاه بازار به نقطه مورد نظر معامله گر رسیده است، کاری زمان بر است. هر لحظه که معامله گر در حال انجام این تحلیل ها است، امکان دارد در یک جفت ارز دیگر حالت مورد نظر رخ بدهد، ولی به علت اینکه معامله گر اطلاعات مربوط به آن جفت ارز را نمی بیند آن موقعیت نیز از دست می رود. ولی در مورد یک کامپیوتر این حالت صادق نیست، چون اطلاعات ارزهای مورد تقاضای شما چه در صفحه Chart نمایان باشد (معامله گر بتواند آنها را ببیند) و چه زیر چارت های دیگر (معامله گر نتواند آنها را ببیند)، اطلاعات را کامپیوتر از سرور اصلی دریافت می کند. حال اگر کامیپوتر قدرت تصمیم گیری داشته باشد (با نوشتن اکسپرت این قدرت به کامپیوتر داده می شود)، کامپیوتر می تواند بر روی تمام آن چارتها تحلیل نماید و تصمیم گیری کند. برای درک بهتر این مورد توصیه می شود فیلم چشمان عقاب (Eagle Eye) محصول سال 2008 کمپانی DreamWorks Picture را ببینید.
  6. ترس زمانی که معامله گری با معامله بازی مواجه می شود که در زمان باز کردن معامله حد ضرر را برای آن قرار نداده است، در هنگام بستن معامله با ضرر دچــار شکهای بسیاری می شود (معامله بر می گردد، بر نمی گردد، چند دقیقه دیگر باز باشد و ...) که تمام این موارد باعث مشکل و گاهی از بین رفتن تمام سرمایه فرد می شود. ترس از بستن معاملات با ضرر جزء خطرناک ترین موارد در این بازار می باشد که باعث مشکل برای عده زیادی از افراد شده است.
  7. طمع انسان به نوبه خود موجودی حریص و طماع است. در این بازار بعضی از معامله گران وقتی چند معامله را با سود می بندند فکر می کند که از آن به بعد تمام معاملات آنها سود خواهد داد، بنابراین معاملات بزرگتری باز می کنند و قوانینی که خودشان برای باز کردن معامله قرار داده اند (حجم معامله) را در نظر نمی گیرند. در نتیجه با یک ضرر که احتمال آن هم که نیست خسارت زیادی به آنها وارد می شود.
  8. شک و قدرت تصمیم گیری بعضی از معامله گران در تصمیم گیری برای باز کردن معامله بسیار شکاک می باشند و نمی توانند تصمیم به موقعی بگیرند که خود این عامل باعث از بین رفتن موقعیت ها و یا درست و به موقع نبستن معاملات می شود که جز ضرر چیزی به همراه ندارد.
  9. تعویض به هنگام استراتژی گاهی معامله گر بر اساس یک استراتژی متوجه می شود نمی تواند موفق باشد، پس استراتژی کاری خود را تغییر می دهد بدون اینکه از استراتژی جدید تست گرفته باشد و از آن مطمئن باشد. ولی در مورد اکسپرتها با توجه به وجود قسمت تست استراتژی (Strategy Tester) که توضیحات آن در جای خود داده خواهد شد، می توان اکسپرتها را بر روی تاریخچه ارز امتحان کرد و ضریب اطمینان آن را بدست آورد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۲۳
mehdi safaei

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی